Informácie o priebehu schvaľovacieho procesu doktorandského študijného programu Pedagogika
Pedagogická fakulta UJS v marci 2021 podala Slovenskej akreditačnej agentúre žiadosť o udelenie akreditácie študijného programu Pedagogika, tretieho stupňa vzdelávania podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.. Podanie žiadosti bolo podmienené kontinuálnym riešením pedagogických výskumných projektov, medzinárodne uznávanou vedeckou činnosťou vyučujúcich, výbornými vzdelávacími a vedeckými výsledkami pedagógov, ako aj výbornou personálnou, technickou, informatickou, materiálnou vybavenosťou výučbových a administratívnych priestorov. Rovnaké podmienky boli nevyhnutné aj pri udelení akreditácie doktorandského študijného programu Didaktika dejepisu, v ktorom od akademického roka 2019/2020 v troch ročníkoch študuje osem študentov. Pedagogická fakulta UJS doktorandský študijný program Pedagogika pripravovala v úzkej spolupráci s bývalými a súčasnými študentmi fakulty, súčasnými zamestnávateľmi a uznávanými slovenskými a zahraničnými vedeckými autoritami. V decembri 2021 pri posudzovaní žiadosti o udelenie akreditácie študijného programu pracovná skupina Slovenskej akreditačnej agentúry posudzovala súlad skutočností uvedených v žiadosti a v podkladoch k žiadosti so štandardmi pre študijný program. Po pozitívnom stanovisku pracovnej skupiny, ktorej členmi boli domáci, aj zahraniční profesori pedagogiky, bude o doktorandskom študijnom programe rokovať aj Výkonná rada Slovenskej akreditačnej agentúry.
Doktorandský študijný program Pedagogika plánujeme realizovať v externej, aj dennej forme štúdia. Študenti dennej formy štúdia poberajú štipendium v priebehu celého štúdia. Študentom sú pripravené adekvátne pracovné priestory, a v univerzitnej knižnici k štúdiu potrebné služby a nevyhnutná študijná literatúra. Absolvent doktorandského štúdia Pedagogika môže nájsť uplatnenie ako pedagogický alebo vedecko-výskumný pracovník v univerzitných, akademických a iných vzdelávacích, vedecko-výskumných, prognostických, štatistických inštitúciách i európskeho charakteru. Dokáže profesionálne vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom aj v aplikovanom výskume, prácu inovatívne koncepčného, programového pracovníka, evalvátora v štátnej správe v školstve a osvete. Uplatnenie môže nájsť aj ako učiteľ regionálneho školstva v zmysle zákona 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch.