Turisztika tábor – II. éves Pedagógia és köznevelés szakos hallgatók élményei alapján

2019. október 18-án 12 fő II. éves Pedagógia és köznevelés szakos hallgató négynapos turisztika táborba indult PaedDr. Dobay Beáta, PhD. tanárnővel és kísérőjével. Az Alacsony-Tátra Nemzeti Park erdőiben, hosszú völgykatlanon és meredek köves ösvényeken keresztül túráztunk a Tále hegyen. Felkerestük a Halott denevérek barlangját (Jaskyňa mŕtvych netopierov), ahol egy hivatásos barlangász által vezetett túrán vettünk részt. A fagypont körüli hideg levegő, a keskeny szirti ösvények miatt vastag téli öltözetben, barlangi felszerelésben léptünk be a bejáraton, és karabineres rögzítővel tettük meg hosszú, belső körsétánkat. A fantasztikus élmény után izgalmas kőtengereken keresztül, szakadékok mentén elértünk a Kosodrevinára (1488 m). Felkerestünk egy világháborús lőrést is, melyet a visszavonuló német katonák alakítottak ki a völgy megfigyelése és a partizánok elleni védelem érdekében. A lélegzetelállító szépségű főgerincen feljutottunk a Štefánik-menedékházhoz (Štefánikova chata 1728 m). Itt a csoport nagy része megpihent és erőt gyűjtött, míg a jobb kondícióval rendelkező bátrak tovább folytatták útjukat, hogy elérjék az Alacsony-Tátra legmagasabb pontját.

Csapatunk 6 fős különítménye, akiket a meredek ösvényen található gránit- és sziklatömbök sem tántorítottak el, történelmet írtak a Selye János Egyetem életében. Kitartásuknak köszönhetően ők az elsők, akik selyés egyetemistaként feljutottak a 2024 méter magasan található Gyömbérre (Ďumbier). Ezt a valóban erőpróbáló teljesítményt a következők vitték végbe: Téglásová Csilla, Vajkai Karol, Nagy Dávid, Lakatos Bence, Kanczler Balázs és kísérőnk, Dobay Gergely. Hazautazásunk előtt tiszteletünket tettük 11 magyar hazatérő katona síremlékénél, akik 1945-ben estek el, és fenyőből, terményekből készített sírcsokrunkat, illetve koszorúnkat főhajtás mellett elhelyeztük. Megálltunk még a Padkóci Szlovák Símúzeumban (Podkonice) is, ahol egy helyi lakos, Igor Bobák síoktató és idegenvezető nyitotta meg családi örökségében a nemzetközi szinten is egyedülálló gyűjteményét. A tábor utolsó állomása az 1200-as években épült Saskő vár romjainak (Šašovské Podhradie) megtekintése volt. A II. éves Pedagógia és Köznevelés szakos hallgatók ezúton szeretnének köszönetet mondani a Selye János Egyetemnek, PaedDr. Dobay Beáta PhD. tanárnőnek és kísérőjének, Dobay Gergelynek, hogy lehetővé tették számunkra ezt a tanfolyamot, ízelítőt kaptunk a hegyitúrázás sportból, hasznos tudás- és ismeretanyagot sajátíthattunk el gyermekcsoportok részére ajánlott szabadidő szervezés tekintetében, továbbá saját határainkat feszegetve bebizonyíthattuk magunknak és egymás számára, hogy nem létezik lehetetlen, amit együtt le ne küzdenénk. Írta: Szetei Adél Beatrix hallgató.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani. A weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárul a cookie-k használatához.